In een tijdperk met oneindig veel keuzes hebben mensen meer dan ooit keuzes en mogelijkheden voor een persoonlijke invulling. We onderstrepen onze identiteit met de producten die we gebruiken, waarin we ons ontwikkelen, onze hobby's, de vriendengroep die we kiezen en hoe we onze keuzes uitdragen. Ons gevoel werkt hierin als een moreel kompas. Ook bedrijven zoeken naar wegen om zich te onderscheiden door het uitdragen van hun eigen identiteit naast het bijbenen van de servicestandaard die snel verandert. Bedrijven gebruiken hierin hun missie als een strategisch kompas.
In dit tijdperk waarin we uitgedaagd worden om te werken met nieuwe technologie, te innoveren in nieuwe markten, van baan te wisselen, nieuwe kennis op te bouwen en technologie zijn intrede doet, is het zaak dat we ons blijven ontwikkelen. Of je nu een bedrijf runt of in loondienst bent, veranderen is een constante factor.
Technologie vergroot kansen om dienstverlening en bedrijfsprocessen sneller beter en gemakkelijker te maken. Een belangrijke voorwaarde hierin is naast weten waar je staat ook het durven toepassen, willen en kunnen gebruiken van technologie door mensen die werken in je bedrijf. Er zijn inmiddels zoveel mogelijkheden dat het lastig is om door de bomen het bos te zien als het gaat om innoveren. Waar begin je en hoe krijg je op tijd de competenties in huis om je innovaties te verankeren in je bedrijf?
Veel bedrijven starten projecten met wisselend succes maar worstelen vervolgens met het verzilveren van de resultaten of het nemen van de volgende stap. Omdat innovatieprojecten worden ingehaald door marktontwikkelingen of capaciteit wordt weggetrokken door pieken in de operationele bedrijfsvoering. Als er geen geschoolde mensen klaar staan om nieuwe taken in beheer te nemen kan de implementatie niet of niet tijdig plaatsvinden. Het gevolg: innovatie vertraagt of stopt vroegtijdig.
Het succesvol implementeren heeft te maken met meerdere factoren: middelen, kennis en ervaring van medewerkers, adequaat gebruik van aanwezige data of het verandervermogen van de organisatie. Wat voor het ene bedrijf een logische route is om te innoveren, hoeft voor het andere bedrijf niet zo te zijn. Innoveren gebeurt vooral binnen het eigen bedrijf; er wordt relatief weinig gedeeld in de markt en de succesvolle toepassingsmogelijkheden in andere sectoren zijn vaak onbekend.
ViaMagnefiek adviseert en begeleid bij innovatie – en bedrijfstransformaties op basis van een AI model dat de unieke kenmerken van de organisatie, aanwezige data, kennis, ervaring en het verandervermogen meet en afzet tegen de benchmark. We helpen bedrijven met het navigeren in de innovatieroute die past bij je bedrijf met behulp van een AI innovatiemodel.
Bedrijven zijn verder met het verzamelen van data dan op het eerste gezicht blijkt. Er is meer mogelijk dan op basis van data anlyses en mogelijke correlaties binnen deze data.. ViaMagnefiek helpt je met het inzichtelijke krijgen van je innovatiefase op basis van jouw data en vergelijkingen in de benchmarkt. Hiermee kunnen we pinpointen welke route het beste past en je helpt in het verankeren van innovatieve oplossingen binnen je bedrijf.
We kijken naast datasets en mogelijke correlaties ook naar het totale verandervermogen; naar mens en aanwezige middelen dus. Met behulp van een AI model krijg je inzicht en advies in de vervolgstappen en route naar je future-state.